gelukkig10 moeiteloze keuzes voor gezondheid.

Er zijn een paar simpele dingen die je kunt doen, die niets extra’s kosten, om veel gezonder te eten en dus veel gezonder te worden en waardoor je lichaam vanzelf naar zijn natuurlijk gewicht terug keert.

1. Breng variatie aan in je voeding.

Er spelen zich duizenden chemische processen af in je lichaam. Al deze processen hebben hun voedingsstoffen nodig. Dus is het belangrijk om veel verschillende soorten voeding binnen te krijgen. Wanneer je alleen brood zou eten, dan zou je lichaam op den duur een aantal belangrijke stoffen te kort komen en zou je sneller aftakelen en ziek worden. ( een cel zou uitvergroot het grootste industrieële complex op deze aarde zijn. Dus kun je bedenken hoeveel verschillende soorten bouwstoffen er nodig zijn om zoiets te bouwen)

De gemakkelijkste manier is natuurlijk om Sunrider producten te gaan eten, Nuplus geeft je cellen 20 verschillende kruiden die daarmee de cellen alles geven dat ze nodig hebben om betere nieuwe cellen te maken en optimaal energie te produceren., Calli bevat 5 en Fortune Delight 20 verschillende kruiden, dus elke keer dat je een pot Calli of Fortune drinkt, en Nuplus eet, krijg je 25 of 40 verschillende kruiden binnen. Neem je daar nog een Quinary bij dan zit je al op 100, daar kom je met gewone voeding nooit aan!!!

2. Eet zoveel mogelijk verschillende kleuren voedsel. De stoffen die planten kleuren blijken veel belangrijke antioxidanten, bioflavoniden en andere essentiële stoffen te bevatten die erg belangrijk zijn voor de kwaliteit van onze cellen en daarmee onze gezondheid. Eet elke dag tenminste 5 verschillend gekleurde stukken fruit of groente. Het zal beter werken dan calorieën tellen , want een deel van te veel eten komt door trek die ontstaat door dat het lichaam om bepaalde voedingsstoffen vraagt, maar die vraag verstaan’ we dan vaak niet en vertalen dit in het eten van ‘lekkere snacks’

Natuurlijk is ook daar Sunrider al een grote stap voor uit. In de Nuplus zitten bijvoorbeeld 5 soorten bonen met 5 verschillende kleuren, die met hun kleur verschillende organen voeden. Dus een makkelijke stap is: een zakje Nuplus of vitashake op een dag.

3. Eet drie maaltijden per dag en twee snacks op een dag.

Belangrijk is geen honger te krijgen omdat dat de impuls is om meer en vaak te veel te eten. Zelfs het verdragen van de honger en uitstellen van het eten, leidt op den duur toch weer tot het inhalen van wat je jezelf ontzegt hebt.

Eet ook niet de hele dag door, dat zet het lichaam aan om steeds weer insuline aan te maken en het spijsverteringssysteem te activeren. Of een nuplus shake met fruitsap of soya of rijst melk is een lichte en tot goed vullende kleine maaltijd tussen door.

Zo blijkt het ook te werken met suikervervangers als aspartaam en sucralose, afgezien van dat ze slecht voor je zijn, speciaal aspartaam, zorgen er voor dat je de calorieën die daardoor vermijd, je later weer inhaalt. Je lichaam mist ze bij de zoete smaak en onbewust ga je dan toch weer meer eten. Hetzelfde mechanisme speelt ook bij dieëten.

4. Eet vezelrijk.

fruit en groente2Veel vezels geven je eerder een vol gevoel, waardoor je minder eet. Maar de vezels zijn verder ook erg belangrijk; ze zorgen voor een goede darmwerking, zodat het voedsel niet te lang in de darm zit. Het allerbelangrijkste van vezels is misschien nog wel dat ze in de darmen met behulp van enzymen( vitadophilus vult deze enzym voorraad aan) omgezet worden in stoffen die het immuunsysteem versterken. Erg belangrijk! Er is aangetoond dat vrouwen die meer vezels eten, een kleinere kans op borstkanker hebben! Sunrider heeft vezels in fibertone in capsules , maar ook de sunbars en vitashake bevatten veel vezels.

5. Zorg dat je ‘hongerstillende’ en trekbevredigende’ dingen in huis hebt.

Voor de hand liggend, bananen, appels, fruit en misschien wortels. Heel gemakkelijk, goed en gezond zijn Sunvitalite repen, die veel vezels bevatten, je trek in zoet stillen en daarnaast met de Nupluskruiden er in, je een uitgebreid repertoire aan voedingsstoffen geven. Neem Vitataste en je zult merken dat je eetbuien en plotselingen onweerstaanbare trek verdwijnt. Vitataste zorg voor belans in je insuline niveau en daarmee in regelmatig trek en geen onbeheersbare eetneigingen.

6. Eet zoveel mogelijk niet bewerkte voeding, dus groente, fruit en zelf gemaakte maaltijden.

ontbijtDe bewerking verwijdert waardevolle voedingsstoffen zoals mineralen, vitamines en enzymen. Voor de hand liggende voorbeelden zijn, witbrood, witte suiker die geen vitamines en mineralen meer bevatten en het lichaam meer aan enzymen, vitamines en mineralen kosten dan dat ze toevoegen. In alle bewerkte voeding zitten conserverings middelen en vaak kleurstoffen die alleen maar extra belasting vormen voor het lichaam.

Neem bijvoorbeeld een shake van verschillende soorten fruit in de ochtend met daarin Nuplus of Vitashake, je zult merken dat dat licht verteerbaar is en een zeer voldaan gevoel geeft. Je krijgt daarmee heel veel verschillende voedingsstoffen binnen en komt er meer ‘levende’ voedingsstoffen bij dan er nodig zijn voor de vertering.

7. Eet geen fructose.

Hoewel het in alle fruit zit, en daar is het prima, wordt geconcentreerde fructose in steeds meer producten gebruikt. Het lichaam herkent het niet als voeding waardoor je er onlimiteerd van kunt eten zonder dat het lichaam een signaal krijgt dat je voldoende caloriën binnen gekregen hebt. Je wordt er moddervet van. Niet alleen dat, het vergroot je kans op diabetes.

8. Drink voldoende water. Neem als je honger hebt een glas water voordat je gaat eten, niet erna. Het water zorgt ervoor dat je al wat in je maag hebt, zodat je minder honger hebt. Het zorgt er ook voordat het eten dat je eet, wat meestal niet voldoende water bevat, gecombineerd wordt met voldoende water zodat je lichaam de juiste hoeveelheid vocht met de voeding binnen krijgt. ( je lichaam bestaat voor 70% uit water, dus je voeding moet idealiter dezelfde verhouding water bevatten, wat met vruchten en groentes ook het geval is, maar niet met bewerkt voedsel). Drink Fortune delight en Calli, ze bevatten mineralen, antioxidanten en enzyemen en zorgen dat het lichaam voldoende vocht krijgt.

9. Zit in de zon!!!

zonDe zon is niet slecht voor je zoals veel beweerd wordt, zelfs door dokters. Je moet alleen niet verbranden, dat is geen goed idee.

De zon zorgt voor aanmaak van vitamine D in het lichaam, waarvan steeds duidelijker wordt dat het een essentieële rol speelt in het immuunsysteem en daarmee onze gezondhied. Waneer er geen zon is neem vitamine D in pil vorm. Vitamine D is ook belangrijk voor de gezondheid van onze botten.

10. Eet geen kunstmatige zoetstoffen, zoals aspartaam of sucrose.

Ze zijn zeer slecht voor je gezondheid. Er staan veel meer artikelen op de site hierover. Neem liever honing of Stevia daarvoor in de plaats.

11. Eet voldoende vetten en omega 3 vetzuren.

vis eten

Deze vetzuren komen voor in lijnzaadolie, vis, of levertraan. Ze zijn essentieel als bouwstof voor de hersenen en de vethuishouding van het lichaam. Wanneer je geen vis wilt eten, neem het dan in capsules. Eet voldoende vetten in de vorm van olijfolie of kokosvet. Eet geen geharde vetten als margarines en bewerkte olieen. Alle geharde vetten zijn uiteindelijk niet goed voor je. Met als enige uitzondering Kokosvet dat is het beste vet om in te bakken en is zelfs zeer gezond. En je wordt er niet dik van.

12. En als laatste maar zeker niet het minst belangrijk:

Bonus: beweeg meer! Loop , fiets, wandel, ga naar de sportschool, doe yoga, pilates, tai chi. Bewegen is essentieel voor je gezondheid. Bedenk: if you don’t use it, you loose it!!

13. Start met de Sunrider basisproducten: Nuplus, Calli, Quinary

Dit artikel is geschreven door drs Nick Heising, naar aanleiding van eigen kennis en ervaring.